Hádanky od Zuzany Kopecké IV "P"

03.04.2009 20:13

Noci vládne zlatý král,

bílému dni sluníčko.

Snad by někdo také spal,

spánek tlačí na víčko.

Pluje černou oblohou,

na svět svítí z výšky,

hvězdičky mu pomohou,

píší o něm knížky. (Měsíc)

 

Celou noc svítí, celý den spí. (Měsíc)

 

Ráno vyjde na oblohu,

i když já mu nepomohu.

Přes den pluje mezi mráčky,

večer zajde, usnou hračky.

Vystřídá ho měsíček

a s ním tisíc hvězdiček.

Jak se vzbudí hřeje zemi,

bez něj život prostě není. (Slunce)

 

Koukám denně na svět a vidím tě jak jdeš

ty však bojíš se mi zpříma do očí pohlédnout, proč,

když jsem život, proč mají ze mě strach, proč utečou.

Lidé kteří na mě pohlédnou, tak málem oslepnou.

Co jsem to za netvora,

proč mají strach mi do očí hledět, tak jako já jim.

Co jsem nevím, tak já tebe prosím,

řekni mi co jsem zač a já tě pustím dál... (Slunce)

 

Přinesli v košíčku

chlupatou kuličku.

Vzala jsem ji do náručí,

kouká, kouká, tiše kňučí.

Usmívá se konvalinka,

vždyť je pod ní kalužinka. (Štěňátko)

 

Maminka Beátka

měla tři koťátka.

Jedno bílé

druhé černé

a to třetí skoro stejné.

Ale to vám povídám,

že je sotva uhlídám. (Kočička)

 

Vypomohu švadlenám,

vím, co pro ně znamenám.

Stěžuje si malá Jitka,

že ji zase chybí nitka.

Jedno ucho, ostrá špička,

zašitá je rukavička. (Jehla)

 

Mydlím, mydlím, mydlím,

u lidí si bydlím.

Je tu se mnou sestřička,

říkáme ji vodička.

Mydlím ruce, nožičky,

voňavý jsi celičký. (Mýdlo)

 

Polévka, knedlíky,

musím být veliký.

Zákusek, chlebíčky,

stačí i maličký.

Po každém umytí

hrozí mi rozbití. (Talíř)

 

Jsem pomocník hospodyňky,

patřím přece do kuchyňky.

Nenosím šátek,

ba ani čepičku,

v pondělí, v pátek

mám svoji pokličku. (Kastrůlek)

 

Jede kočí, má sto očí,

do každého něco strčí. (Struhadlo)

 

Vedu lesem,

vedu poli,

chodí po mně,

jezdí s koly.

Mohu být klikatá,

mohu být rovná,

na písek bohatá,

na hlínu možná. (Cestička)

 

Města mám,

domy žádné,

lesy mám,

stromy žádné,

vody mám,

 ryby žádné. (Mapa)

 

Na kterém moři není ani kapka vody? (Na mapě)

 

 

 

 

 

Volant, svíčky, jedna páka,

rychlá jízda lidi láká.

Spojka, plyn a převodovka,

jezdí ke mně nehodovka.

Stojím peněz hromadu,

zvládnu couvat dozadu. (Auto)

 

Jede, jede po silnici,

vyrovná se železnici.

Často také zahouká,

když jde kluk a nekouká. (Auto)

 

 

 

 

 

Vyhledávání

Najdete nás na stránkách
www.maminkymaminkam.cz





 

 

 

 

 




-----------------


------------------
Podpořte naše stránky - Děkujeme

 
-------------------