Hádanky od maminek III "P"

03.04.2009 20:41

Tělo tlusté kožich bílý,

oči černé, rudý nos.

V teple hubne, v mrazu sílí

nemá boty, není bos. (Sněhulák)

 

Ententýky

dva uhlíky,

velká mrkev jako nos.

Sníh nás láká,

havran kráká,

nemá boty, chodí bos. (Sněhulák (rozpočítadlo)

 

Tam, kde stojí, lidé mohou

přejít řeku suchou nohou.

Už jsem o něm řekl dost -

je to…. (Most)!

 

Od roka do roka

máme my proroka,

jísti mu nedáváme,

ruku mu podáváme. (Klika)

 

Máme staříčka,

co kouřívá třikrát za den. (Komín)

 

Ve mně tma,

venku světlo.

Venku zima,

ve mně teplo.

Venku teplo,

ve mně mráz.

Jmenujte mne někdo z vás! (Sklep)

 

Co se v chladnu nejvíc zapotí? (Okno)

 

Když se pluhem pěkně zoře,

zavlní se jako moře.

Co je to? (Pole)

 

Co dělá hodný žák, když jde do školy? (Kroky)

 

Pár prvních kroků,

od šesti roků,

chlapec či holka,

kdepak je školka.

Aktovka, papučky,

květinu do ručky,

od šesti roků,

jenom pár roků. (Škola)

 

Sto luk,

na každé louce sto kop,         

u každé kopy sto volů,

kolik je to rohů ? (Dva milióny)

 

Kdo mě má v kapse, nemá v ní nic. (Díra)

 

Co neshnije na dřevěné střeše? (Díra)

 

Čím je jich více, tím méně váží. (Díry)

 

Když mně přidávají, menší jsem;

když mně ubírají, větší jsem. (Jáma)

 

Kdo to dělá, nechce to,

kdo to koupí, nepotřebuje to,

kdo to potřebuje, neví o tom. (Rakev)

 

Vyhledávání

Najdete nás na stránkách
www.maminkymaminkam.cz





 

 

 

 

 




-----------------


------------------
Podpořte naše stránky - Děkujeme

 
-------------------