Hádanky od Jitky Novohradské "P"

03.04.2009 18:55

Od svítání do svítání,

přebírají hrášek času.

Za tikání, bez přestání. (Hodiny)

 

Dvanáct panen v jedné posteli,

a žádná na okraji. (Hodiny)

 

Je to pták nezpěvák.

Časně z rána budí pána. (Budík)

 

Jitka Novohradská

Šlape, šlape, nedošlape,

od večera do rána,

od rána až do večera -

pořád je tam, kde byl včera. (Budík)

 

Po sedmi dnech mění tvář,

přesto není sedmilhář.

Je to přece K......Ř. (Kalendář)

 

Akvárium bez vody

plné dobré pohody.

Žlutá rybka na bidýlku

zatrylkuje každou chvilku (Klec s kanárkem)

 

Rozsela noc nazlátlou pšenici -

hlídá ji hlídač v stříbrné čepici.

Hlídal špatně?

Hlídal málo?

Jitro zrní sezobalo. (Měsíc a hvězdy)

 

V zlatém voze na obloze

jede zlatý brouk -

schovám se mu pod slunečník

nebo pod klobouk. (Slunce)

 

Padne kousek zlata do vody a nežbluňkne to

A ani deset párů koní to nevytáhne. (Slunce)

 

Metu, metu, nevymetu,

nesu, nesu, nevynesu,

až čas přijde samo vyjde. (Slunce a sluneční světlo)

 

Tiše bílé loďky plují,

nedělají vlny -

prosluněný modrý rybník

je jich plný. (Obláčky)

 

Kupí se a valí

temné mocné hrady -

světem hrom otřásá

místo kanonády. (Bouřková mračna)

 

 

Já jsem strach, který probouzím

já jsem láska, kterou Vás obklopím

já jsem vůle, která žít dál chce

já jsem v srdci i v tobě

vlci vzývají mě a je to tak

lidé o mě básní napořád

Já jsem součást celku jen

Povíš mi kdopak jsem (Měsíc)

 

Bledý koláč,

tma z něj ukusuje.

Přes oblačné

hory doly pluje. (Měsíc)

 

Déšť se sluncem ve chvíli

pestrou pentli sešili...

Déšť má radost jako dítě -

slunce suší mokré sítě. (Duha)

 

Dlouhá je a trvá krátkou chvíli,

široká je víc než jednu míli,

vysoká je, má sedmery schody,

přec se vejde do kapičky vody. (Duha)

 

Černá mračna na hrách z ledu

mění vodu - a ten hrách,

achich ach, na zahradě dělá škodu. (Kroupy)

 

Deset ptáčků po šátečku, po čem je den? (Den je po noci)

 

 

 

 

 

 

Vyhledávání

Najdete nás na stránkách
www.maminkymaminkam.cz





 

 

 

 

 




-----------------


------------------
Podpořte naše stránky - Děkujeme

 
-------------------