Hádanky od Jiřího Fischera VII "P"

03.04.2009 14:29

Jsem-li snem, to mi křídla dává

Jsem-li skutkem, to mne zabíjí

Vyslovíš-li mne, stanu se prosbou

Nevyslovíš-li mne, nemusím zůstat snem navždy

(nápověda: Mám tisíc podob - pro každého jinou) (Přání)

 

Mohu být sám oheň

Mohu být sám mráz

Mohu tě uspat

Mohu tě zabít

Mohu ti poručit

Mohu ti prozradit tajemství

(Na vůli závisí má síla

Zaleží jen kdo a kam se dívá) (Pohled)

 

Máš-li mne, nedbáš mně,

ztratíš-li mne, poznáš mne. (Zdraví)

 

Stojí, stojí sloupky, (nohy)

na sloupečcích soudek, (tělo)

na soudečku klampačka, (hlava)

v té klampačce řehtačka, (ústa)

nad řehtačkou šňupačka, (nos)

nad šňupačkou svítačka, (oči)

nad svítačkou les. (vlasy)

 

Chodí, běží, utíkají,

nesou k cíli nás i vás.

Obě stejnou starost mají,

aby byly všude v čas. (Nohy)

 

Rosou, jež se nabídla,

chodí bosá ch.....a. (Chodidla)

 

Jde do lesa a pořád

se dívá k domovu.

Co je to? (Pata)

 

Co dělá člověk dříve než vstane? (Lehne si nebo posadí se)

 

Češe se,

vlasů nemá,

klátí se,

třtina není,

třese se,

zimnici nemá. (Ovoce)

 

Pod dvěma klenbami

Modrou a zelenou

Zalévají mne zlatem

Z něhož mince nerazí se

Pak zemi poznám

Já - v rudé či zlaté

A nesu sebou poznání

moc či svár

(nápověda: Na čtyři lidské smysly působím kdo jsem?) (Jablko)

 

Parádnice na tisíce

kávových má očí,

zlaté řasy načesá si,

za sluncem se točí. (Slunečnice)

 

Vznosná a vznešená.

Půvabná, zasněná.

Podobá se přídi lodi.

Po vlnách tě doprovodí

v barevných proměnách

na místa vzdálená. (Harfa)

 

Pod klenbou starých zdí

velebný nástroj zní.

Do chrámů z kamení

hudba z něj pramení. (Varhany)

 

Já pán, ty pán, pánbůh s námi,

až zvládneme nástroj známý.

Potom já pán a ty pán

zabušíme na T....N (Tympán)

 

Neboj se, neboj,

pokoj chce, ne boj.

Rád zpívá ovečkám na louce,

jak vítr v korunách tichounce.

Neboj se, neboj,

to zpívá H...J (Hoboj)

 

Paličky bum, tatatada,

ťuk ťuk, masírují záda

na sále při bálu

lenivém C.....U (Cimbál)

 

Černí klapky.

Bílé klapky.

Po těch

klapkách

tančí tlapky.

Malé dětské

tlapičky

loví nápěv

písničky. (Piano)

 

Za párvných starých tolarů

měl ji děda z bazaru.

Táta sehnal za koruny

trsátko a nové struny.

A šikula Vít

brnká na ni hit. (Kytara)

 

Bílé jsou a černé schůdky,

prsty mají s nimi půtky. (Klavír, klávesy)

 

Basama basama remtete,

ať chcete a nebo nechcete,

vždycky muziku tvrdí.

Proto ji, basama remtete,

tak jako babka hůl koětěte,

muzikant tiskne k hrudi. (Basa)

 

Píská vzletně -

ne na Letné,

ale v kapele

vždycky vesele.

Uhlazený vzhled má,

jmenuje se F....A (Flétna)

 

Hlemýžď ho nosí na zádech,

ale že nemá žádný spěch,

tak nevyloudí ani tón

na křehký mini H.....N (Helikon)

 

 

 

 

 

 

 

 

Vyhledávání

Najdete nás na stránkách
www.maminkymaminkam.cz





 

 

 

 

 




-----------------


------------------
Podpořte naše stránky - Děkujeme

 
-------------------